Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z często przeprowadzanychocen w korporacjach. Może być dostawcą obrazu zarówno o tym w jaki sposób odbierane są warunki pracy oraz, co sądzą pracownicy o nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych wykonywane są najczęściej analogicznie do listy: precyzyjne zdefiniowanie celu badania, określenie zbioru cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie badawczej, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie danych z ankiet i przygotowanie raportu z badań.
W zależności od potrzeb firmy wybrane obszary ewentualnie całość badania zwykle zlecane jest do realizacji wybranej organizacji konsultingowej, która może zrobić wszystkie zlecone jej prace związane z oczekiwaną oceną.
Największym problemów merytorycznych związanych z przygotowaniem i przebiegu ocen satysfakcji pracowników bywa ankieta badawcza, która zależnie od możliwości firmy bywa w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający dostęp do sieci firmowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, pozyskane w formularzu ankiety analizy informacje z formularzy wprowadzane są do odpowiedniego narzędzia - programu komputerowego - (często może być to dedykowany plik Excel), który przeprowadza przekształcenia danych i niezbędne rachunki. Jakość ich przeprowadzenia decyduje o tym jak duża jest wiarygodność wypracowanego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz