czwartek, 17 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Ankieta badawcza

Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z ważnych przeprowadzanych badań w organizacjach. Jest ono źródłem wiedzy o tym w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o nowej organizacji ich pracy.

Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej zgodnie z listą: dokładne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zestawu cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, agregacja danych z ankiet i opracowanie raportu po badaniu.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejW zależności od potrzeb firmy wybrane części ewentualnie całe badanie zwykle powierzane jest do wykonania niezależnej firmie consultingowej IT, mającej potencjał merytoryczny, by przygotować wszystkie powierzone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.

Jednym z większych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i realizacji ocen satysfakcji pracowniczych jest formularz ankiety, który w zależności od możliwości firmy bywa w postaci papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci zewnętrznej.

Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w ocenie ankietowej badania informacje z formularzy wprowadzane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (często jest to dedykowany Microsoft Excel), który wykonuje przekształcenia danych i wymagane obliczenia. Ich adekwatność do celu decyduje o tym jak wysoka jest jakość określonego w badaniu wyniku.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz