Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z ważnych przeprowadzanych badań w organizacjach. Jest ono źródłem wiedzy o tym w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej zgodnie z listą: dokładne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zestawu cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, agregacja danych z ankiet i opracowanie raportu po badaniu.
W zależności od potrzeb firmy wybrane części ewentualnie całe badanie zwykle powierzane jest do wykonania niezależnej firmie consultingowej IT, mającej potencjał merytoryczny, by przygotować wszystkie powierzone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i realizacji ocen satysfakcji pracowniczych jest formularz ankiety, który w zależności od możliwości firmy bywa w postaci papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci zewnętrznej.
Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w ocenie ankietowej badania informacje z formularzy wprowadzane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (często jest to dedykowany Microsoft Excel), który wykonuje przekształcenia danych i wymagane obliczenia. Ich adekwatność do celu decyduje o tym jak wysoka jest jakość określonego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz